.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزاري دو نمايشگاه تجاري مازندران در تاجيكستان

کميسيون تخصصي نمايشگاهي گردشگري جذب توريسم و سرمايه گذاري اتاق بازرگاني و صنايع و معادن مازندران در اين اتاق برگزار شد .

به گزارش شمال نیوز به نقل از ايسنا، محمد کاوه، رييس کميسيون گردشگري اتاق بازرگاني استان اظهار کرد: علي رغم اينکه مازندران از نظر امکانات گردشگري در کشور جايگاه ويژه‌اي دارد، متأسفانه شاهديم بسياري از مقامات گردشگري جهان در سفر به ايران به مشهد يا اصفهان مي‌روند و مازندران علي رغم فضاي طبيعي خدادادي گردشگري مورد بهره برداري قرار نگرفته است .

کاوه ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادي جهان بسياري از علاقمندان به گردشگري به علت هزينه بالاي کشورهاي اروپايي سعي در سفر به کشورهاي در حال توسعه با هزينه پايين تر دارند که بايد از اين فرصت با برنامه ريزي مناسب استفاده کرد .

وي خاطرنشان کرد: مازندران در اجلاس سال آينده به مهمانان معرفي خواهد شد تا آنها نيز جذب استان شوند.

احمد اصغري، نائب رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن مازندران نيز در اين جلسه گفت: حدود 3 هفته پيش هياتي اقتصادي به رياست رئيس سازمان تجارت افغانستان و با همراهي نمايندگان پارلماني اين کشور به مازندران آمده و از 11 استان کشور که محصولاتشان مورد نياز کشور افغانستان بود بازديد کردند.

وي افزود: افغانستان بيشتر مصرف کننده است و بيشترين نيازش نيز به مواد غذايي است.

رئيس اتاق بازرگاني مازندران با بيان اينکه افغانستان مي تواند پلي براي ارتباط ما با پاکستان باشد، گفت: امنيتي که در افغانستان براي ما وجود دارد امروز در پاکستان کمتر حس مي‌شود.

اصغري يادآور شد: بعد از اين بازديد، صادرات محصولات مازندران به افغانستان شروع شد که نشان دهنده تحرک و تلاش فراوان اتاق بازرگاني و ساير کارشناسان است.

وي با بيان اينکه بعضي محصولات شرکت‌هاي مازندران مانند عالي‌نوش و کاله با شرکت‌هاي اروپايي رقابت مي‌کنند، گفت: متأسفانه فقط عضو ناظر سازمان تجارت جهاني بوده و عضو ثابت آن نيستيم.

اصغري ادامه داد: تا سال 2016 به ما فرصت داده شده تا شرايط محصولات خود را با استاندارد اروپا منطبق کنيم.

وي با اشاره به دستاوردهاي حضور مازندران در کشور تاجيکستان گفت: برگزاري اين نمايشگاه در تاجيکستان براي شناسايي بازار اقدام شد که به دليل کيفيت پايين نمايشگاه‌هاي سابق توسط ديگر استان‌هاي ايران تاجيکستان رغبتي براي حضور نماينده ايران در نمايشگاه اين کشور نداشت.

اصغري ادامه داد: در هر حال نمايشگاه برگزار شد و به گفته آنها چنين نمايشگاهي در تاريخ کشور تاجيکستان بعد از استقلال سابقه نداشت که افتخاري براي مازندران محسوب مي شود.

وي دستاورد نمايشگاه تاجيکستان را 50 ميليون دلار عنوان کرد و افزود : پس از انعکاس خوب برگزاري اين نمايشگاه و حضور فعال مازندران مقرر شد مجوز برگزاري دو نمايشگاه در تاجيکستان به مازندران در سال 2009 داده شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.079 seconds.